Wednesday 27 November 2013

Viska prisiminus 2013

Šįmet per 95 dienas įveiktas 8074 km maršrutas per 12 Europos šalių. Per tris mėnesius ištyrinėjau Baltarusijos Bialovežo girią, pervažiavau Karpatų kalnus Ukrainoje ir Rumunijoje, aplankiau Moldavijos ir Padniestrės sostines, pasiekiau Juodąją jūrą, Odesos miestą, paatostogavau Rumunijos ir Bulgarijos vasaros kurortuose, pasikaitinau po Turkijos saule, aplankiau Stambulą, apsukau ratą aplinkui Graikijos kontinentinę dalį, pasiekiau Atėnus, pamačiau augančią Albaniją, kalnuotą Juodkalnijos pakrantę ir nuostabujį Kotor fjordą, trumpam užsukau į Kroatiją ir visą mėnesį keliavau po Italiją.
Kelionę pradėjau su kompaniją, Eugenijus lydėjo nuo Vilniaus, Laurynas su Dariumi nuo Ukrainos. Keturiese keliavome iki Lvovo, čia teko atsisveikinti su Eugenijum ir Darium, toliau tęsėme žygį dviese iki Salonikų Graikijoje. 1.5 mėn. vėl keliavau vienas.
Daugelis įsivaizduoja, kad keliaujant per rytų/pietų Europą, tokiose šalyse kaip Ukraina, Rumunija, Turkija, Albanija yra nesaugu. Gal mums pasisekė, gal buvome atsargesni, nors ir turėjome kontaktų su įtartinais vietiniais, neturėjome jokių konfliktų, netapome vagių aukomis, parsivežiau į namus viską ką išsivežiau ir dar daugiau. Žmonės sutikti Baltarusijoje, Ukrainoje, Rumunijoje, Bulgarijoje, Turkijoje, Graikijoje, Albanijoje, Italijoje buvo smalsūs, draugiški ir svetingi. Ko tikrai nesitikėjau iš šios Europos dalies tai - sudetingo kelio ir sauso klimato. Nesutvarkyti keliai, nesibaigiantys kalnai, nepakeliamas karštis išsekino juodai. Ukrainos, Rumunijos ir Moldovos kelių būklė tragiška, Turkijos, Graikijos, Albanijos, Juodkalnijos ir Kroatijos keliai žiauriai kalnuoti, Italijoje buvo patogiausia, bet ir čia savo noru įlisdavau į kalnus. Labiausiai iš visų šalių patiko Graikija, čia jaučiausi ramus, civilizuotas nuostabus kraštas.

Dviračio eksploatacija šįmet atsėjo nebrangiai. Kelionės metu šešis kart teko lopyti pradurtą padangą, du kartus keičiau nutrukusi stipiną, vieną kartą keičiau galines stabdžių kaladėles, pakeičiau grandinę ir priekinio permetėjo trosą. Dar kartą žemai lenkiuos Schwalbe Marathon Plus padangos gamintojams, per visą jos eksploatacijos laiką t.y. 10000 km pradūriau tik pora kartų. Džiaugiausi Mavic A319 ratlankiais, jie puikiai atlaikė Ukrainos bekelę. Ortlieb krepšiai ir naujasis neperšlampantis maišas palapinei atliko savo funkciją nepriekaištingai, geresnio krepšių komplekto nė neįsivaizduoju. Trekas - mano žirgas, mano draugas, bendrakeleivis, dar labiau išryškino savo charakterį, pvz.: norėdamas nugriūti pailsėti, važiuoti kai aš to dar nenoriu ar pasukti į šoną kai man to nereikia.
Šįmet kelionės išlaidos neviršijo 4500 Lt/95d. Transportas (keltas iš Kroatijos ir skrydis į LT) kainavo 692 Lt, šiltam dusui ir nakvynei išleidau – 212 lt (8 naktys kempinguose/hosteliuose), dviračio detalės – 225 lt, bankomatų paslauga - 100 lt, bilietai į muziejus - 100 lt, smulkmenos - 171 lt, visa kita 3000 lt išleista maistui. Dienos išlaidos (be transporto) gavosi apie 11 eur, šį kartą nesinorėjo taupyti :).


Aplink Europą apvažiuoti užtrukau 365 dienas (1 metus), viso numyniau 24294 km, aplankiau 28 Europos šalis (iš 49-ių). Dydysis projektas užbaigtas, svajonė įgyvendinta. Trys sezonai, trys istorijos. Pirmasis kupinas ieškojimų, atradimų, sutapimų ir netikėtumų, daug naujų pažinčių ir laimės dienų. Antrasis prabangus įspūdžiais iš geriausių Viduržemio jūros ir Atlanto vandenyno kurortų, pilnas linksmų patirčių. Trečiasis pergalingai sunkiausias, daug įtampos, prakaito, praradimų, sugįžimų į ten iš kur pradėjau.

Ačiū visiems keliavusiems kartu. Ačiū visiems padėjusiems keliauti patogiau. Ačiū už palaikymą.

Visas nuotraukas iš šios ir kitų mano kelionių galima pamatyti cia:

Dviračiu per Europą. 2013
Dviračiu per Europą. 2010
Dviračiu per Europą. 2009

Elektronine knygos versija, kurioje aprasyti 2009-2010 metu kelioniu ispudziai, galima rasti cia: https://drive.google.com/file/d/0B1QykulMfe-EMGlUYkZZbS1rQ1E/view?usp=sharing

Tuesday 5 November 2013

Paskutine Odisejos savaite

2013.11.07 Keliones pabaiga
Statistika
Marsrutas: Bellagio - Bergamo oro uostas - Vilnius
Vaziuota: 4:30 val
Atstumas: 73 km
Didz. greitis: 38 km/h
Viso per kelione nuvaziuota: 8074 km

Rytas kaip rytas, nejauciau jog tai paskutinis, gal nelabai suvokiau, kad tai pabaiga. Dar viena grazi diena mano gyvenime. Pabudau 6 ryto, buvo tamsu, miegoti nebesinori, lauke +8, palapineje +10, iskisus galva uz keliu simtu metru teliuskavo ezeras, o is abieju pusiu supo kalnai, danguje vis dar gerai matesi zvaigzdes. Per pusvalandi susiruosiau i kelione, tiek pat laiko reikejo saulei apsviesti dangu. Keista, siandien minti nebuvo salta, gal visas puodas spageti suvalgytas vakare padejo generuoti siluma. Kelias pakranteje kitapus kalnu mano dziaugsmui buvo lygus ir vede salia vandens. Vanduo skaidrus kaip kristolas, gelas kaip saltinio vanduo :-), butu buve silciau buciau isokes maudytis, dabar jau per salta. Pakeliui iki Lecce, ezero gale stebejau sauleteki, nepaprastai grazu, spinduliai daze kalnus sviesiomis rudeniskomis spalvomis, galejau grozetis tuo visa valanda. Priesais Lecce teko pralisti du tunelius viena virs 2 km kitas kiek trumpesnis. I Lecce neuzsukau, nujudejau tiesiai prie kito ezeriuko, ten radau dviraciu taka ir poilsio aiksteles. Laiko iki skrydzio turejau, naudodamasis proga ilgai pusryciavau, skaitinejau, stebejau aplinka, dziovinausi slapia palapine. Atsibodus sedeti vienoje vietoje, pagrindiniu keliu nujudejau link Bergamo. Ten, parkelyje parepetavau 6 krepsiu sudejimo i du procedura, po kruopstaus apmastymo :-) viskas tilpo kuo puikiausiai, gariuninis dydkrepsis uz 1,5 eur pasiteisino. Papietaves ir pasisukiojes po Bergama nesunkiai atsiduriau oro uoste. Lektuvas turejo pakilt 20:10, as oro uosta pasiekiau 16:30. Negaisdamas laiko, siek tiek atsiputes, pradejau komplektuoti daiktus. Pirmiausia sukomplektavau dydkrepsi, i ji tilpo du mazi Ortlieb krepsiai, vienas didelis ir palapine su kilimeliu...tiesa, buvo problemele, bekemsant truko kinietisko krepsio krastine, "skotch" tipo izoliacine juosta isgelbejo reikala. I likusi dideli Ortlieb krepsi ikimsau mazaji kabinama ant vairo, dar ir salmas tilpo. Kinietiskas svere 21 kg, jis keliavo kaip registruotas bagazas uz 70lt. Didysis Ortlieb atitiko nemokamo saloninio krepsio reikalavimus. Dvirati pagal reikalavimus reikia vezti nuimtais ratais, pedalais, persuktu vairu, nuleistomis padangomis ir supakuota i nailonini spec. maisa arba kartonine deze. Nei dezes nei spec. maiso neturejau, veziotis maisa 3 men nera praktiska, o deze reikia rasti ir dar kazkokiu budu atsivezti iki oro uosto, tokie reikalavimai yra nesamone, jei esi kurybingas ir techniskas galima issisukti paprasciau. Isrinkau dvirati, skrupulingai, nuemiau bagazines, ratus, galini permeteja, vaira, sedyne ir viena pedala, viska techniskai sudejau ant remo taip kad gautusi daliu sumustinis, viska apjuosus dviem ekspanderiais, galejau pakelti transformeri viena ranka nieko neisbarstant. Taip isrinkta dvirati susukau i plevele, viena slapiomis naktimis naudojau po palapine, kita ant palapines (pirkta LT), dar viena dideli politelenini maisa radau pakelej pries savaite, o astriems kampams uzdengti panaudojau rasta juosta su oro pagalvelemis. Pleveles sluoksniu buvo gal ir per daug, bet apvyniojus kelis kart, dviratis buvo panasus i dideli minksta "ciumodana". Sutvirtinimui viska apjuosiau "scotch" tipo juosta ir virvute, is jos dar ir rankena surisau. Prie Chek-in'o del ipakavimo WizzAir nieko nesake, dviraciui skrydis kainavo 140 lt, man 200lt. 2000 km virs debesu, ir 23:40 as buvau Vilniuje. Bagazas atvyko nepriekaistingas, viskas buvo savo vietoje. Oro uoste pasitiko brolis ir tevai. Vilniuje tamsu, oras +4, panasu i paskutinius vakarus Italijoje. Gera sugrizti turint tolimesni veiksmu plana gimusi keliones metu, gera zinoti kad iveikiau ispudinga marsruta, gera tureti daug ispudziu, nauju pazinciu, geresni isivaizdavima kokiame kontinente as gyvenu, kas mano kaimynai, kas as esu.

2013.11.06 Komo ezero pakrante
Statistika
Marsrutas: Milano - Bellagio
Vaziuota: 5 val
Atstumas: 81 km
Didz. greitis: 47 km/h
Viso per kelione nuvaziuota: 8001 km

Vakar vakare, pries susitinkant su "hosteriais", pasivazinejau po Milana. Vakarinis miestas paliko labai gera ispudi. Duomo katedra - viena graziausiu Europoje, priliginciau Barselonos, Paryziaus ar Santiago di Compostelos katedroms. Mados namu gatves ir parduotuviu pasazas paskendes prasmatnume atspindi Milana kaip Pasaulio drabuziu ir aksesuaru mados meka. Pesciuju alejos pilnos zmoniu, gatvese didziausias srautas automobiliu ir motoroleriu, tiek gatvese tiek pesciuju alejose daugybe dviratininku, jiems cia beveik visame mieste nutiesti specialus takai. Mieste netruksta parku, vieni atviri visiems kiti tik vietiniams. Kaip visoje Italijoje taip ir cia priemestyje klesti prostitucija, "grazuoles" klientu laukia sededamos gatveje. Milano centra apziurejau per valanda, butu buve idomu pasizvalgyti giliau, bet tai palikau kitam kartui, visai noreciau cia sugrizti. Su Dereku ir Sandy prakalbejome iki velyvo vakaro, daugiausia pasakojo Derekas apie savo zygi dviraciu per Amerika. Pernai plentiniu dviraciu ir vienu nedideliu krepsiu ant bagazines Derekas startavo rytineje pakranteje ir iveikes ~5000km finisavo prie vakarines, visa tai padare per 27 dienas. Buvo idomu suzinoti kaip maitinosi ir kur nakvodavo, pasakojo, kad maisto racionas buvo gan turtingas nes vartodavo tiek salta tiek silta maista, kuri pasigamindavo pas zmones priemusius ji nakvynei. Nakvynei vietos ieskodavo Sandy, namuose turedama priejima prie interneto ir zinodama kur Derekas bus po dienos ar dvieju, susisiekdavo su warmshowers nariais ar per kitus kanalus surasdavo keliautojui "hosterius". Idomu, kad jau antra karta girdziu ta pacia taktika ir abu kartus tai pasakojo amerikieciai. Amerikieciu pora buvo labai svetinga ir rupestinga, pavaisino vakariene, uzleido visa kambari, paklojo didele silta lova, leido naudotis internetu, issiaiskinau kad keliautojus hostina gan daznai, nes jiems patinka tureti sveciu. Siltai ir maloniai praleides nakti sveciuose, ryte atsisveikinau ir pasukau Komo ezero link. Susidariau plana siandien pasiekti Komo ir Bellagio miestus, kazkur prie ezero pernakvoti, o ryt ivekti paskutinius 70 km iki oro uosto. Is Milano isvazinejau gan ilgai, vis delto Milanas tikrai didelis miestas, uz jo miestelis prie miestelio, teritorija apgyvendinta labai tankiai (Lombardijoje gyvena apie 10 mln. zmoniu). Pakeliui sutikau daug sportuojanciu dviratininku, dauguma sveikinasi. Minti iki Komo buvo lengva, nes kelias lygus, vejo nera, o oras susilo net iki +21. Po 40 km pasiekus Komo miesta, padariau jo zvalgyba ir papietavau. Miestas tarp kalnu ant ezero kranto, turintis labai jauku nedideli senamiesti ir balta katedra panasia i Milano. Paezereje rudeninis vejas plese nuo medziu lapus, siause tamsu ezero vandeni, saule po pietu atveso, gerai jautesi rudens pozymiai. Apie 15 val pradejau minti keliu palei ezera. Is draugu, keliavusiu cia dviraciais, pasakojimu buvau susidares ispudi jog kelias palei ezera bus lygus, lengvas ir apturesiu malonu pasivazinejima. Pradejus minti jau nuo Komo miesto teko pakilti kelis simtus metru, veliau seke visa eile tipisku italisku pakilimu ir nusileidimu, kelias didziaja dali ejo keliasdesimt metru virs ezero ir gyvenvieciu. Kirtau keleta tuneliu, bet nepaguode, taip norejosi lengvos popietes, o gavosi prakaituota ir nervuota, visas dvi valandas besitesiantys pakilimai ir nusileidimai uzkniso juodai. Ezeras tikrai ispudingas, issisakojes i tris sakas, sakos plotis apie 2 km, istriges tarp kalnu, tolumoje matese baltos snieguotos virsunes. Gyvenvietes nedideles, pagrinde privatus namai, vienas kitas viesbutis, pakranteje jachtu ir valciu prieplaukeles, zmoniu siuo sezono laiku beveik nera. Kitame krante buvo matyti didesnes gyvenvietes, spalvingi namai ir lygesnis kelias. Miniau iki sutemu, pasiekiau ezero saku susikirtime ikurta Bellagio, is cia plaukia keltai i kita kranta. Is zemai apziurejes miesteli, (didzioji dalis ant kalvos, o i ja minti patingejau) netoliese radau lygia pieva, kaip paskutinei nakvynei gan prasta, bet geriau tokia nei kalno slaitas ar asfaltas (kelyje nuo Komo per 30 km nemaciau nei vienos tinkamos vietos palapinei). Saulei nusileidus oras vel stipriai atveso...paskutine naktis saldytuve :-).

2013.11.05 Misija ivykdyta !
Statistika
Marsrutas: Vespolate - Milano
Vaziuota: 5:10 al
Atstumas: 79 km
Didz. greitis: 36 km/h

Kaip visada, idomiausia tikslo siekti, ji pasiekus buni tiek saves atidaves, kad dziaugsmui nebelieka jegu. Arba buni taip susigyvenes su neisvengiamybe jog tai turi ivykti, kad tiksla pasiekus rezultatas atrodo toks kasdieniskas. Siandien ryte, 7:45, pasiekes Novara miesta, apjungiau Odisejos marsrutus. Europa apvaziuota !!! Jaunystes svajone igyvendinta! Tokio As koks buvau sioje odisejoje legenda uzbaigta. Apima keistas jausmas, pergales ir liudesio, liudna nes kelione baigiasi, dziaugiuos nes iveikiau neitiketina issuki. Ryte pamaciau kalnus baltais slaitais, bundancios saules apsviesti atrode lyg mirazas. Pries savaite dar megavausi vasaros nuotaikomis, dvi paskutines dienos viska apverte aukstyn kojomis. Atrodo jog pervaziavau i kita zeme, kitokie zmones, kitokia aplinka, oras. Taip salta kaip siandien dar nebuvo, 6 ryto + 8, 9 val + 13, diena max susilo iki +17, gera izanga pries sugriztant i namus. Milana pasiekiau 17 val, iki jo 50 km miniau 7 val, labai neskubejau. Jauciuos pavarges, saltis siurbia energija, rytais ypac. Apsistojau pas Dereka ir Sandy, jaunus amerikiecius apsigyvenusius Italijoje.

2013.11.04 Kitoje klimato zonoje
Statistika
Marsrutas: Arquata Scrivia - Vespolate
Vaziuota: 4:30 val
Atstumas: 86 km
Didz. greitis: 32 km/h
Viso per kelione nuvaziuota: 7841 km

Nezinau kodel, bet vesoje ir dregmeje gerai miegasi, rytais is miegmaisio nesinori listi. Jau kelinta nakti is eiles sapnuoju filmus, prisiminimai is vaikystes jaunystes. Ryte kazkodel sugalvojau pasitikrinti kelintadienis siandien. Buvau maloniai nustebintas suzinojes jog pirmadienis. Susimasciau, jei vakar buvo sestadienis tai nejaugi sekmadieni pramiegojau...tikrai buvau isitikines kad siandien bus sekmadienis, dar is vakaro galvojau kur reiks isigyti maisto, nes mazesniuose miesteliuose net sestadieni niekas nedirba :-) (nes buvo sekmadienis). Lapkricio 1 nedarbo diena viska man sumaise. Praradau viena diena ir viena diena prisiartinau keliones finisa. Is kart parasiau "hosteriui" i Milana jog atminsiu antradieni, jis nepriestaravo. Kol budinausi pradejo lyti, pralaukiau valandele kol baigs, issiviriau arbatos. Susipakavau slapia palapine, nuo sakos nuemiau antra diena niekaip neisdziustancius isskalbtus rubus, slapiais batais, apsirenges silciausius rubus isriedejau i kelia. Temperatura +12, apsiniauke, rukas, dregna, prosvaisciu nesimato. Oras per pietus susilo iki +15, debesys neissisklaide, rukas tvyrojo visa diena, retkarciais pakrapnodavo, viena nykiausiu dienu sioje kelioneje. Kelias ryte nusileido nuo kalnu i lyguma ir vede per ja iki pat vakaro. Riedant lyguma prisiminiau keliones pradzia, Baltarusijos kelius, negalvojau, kad pasiilgsiu lygumu. Po Ukrainos ir Rumunijos Karpatu, Bulgarijos pakrantes ir Turkijos varginanciu kalvu, Graikijos Olimpo kalno ir Jonijos pakrantes, Albanijos serpantinu zudiku, Juodkalnijos ir Kroatijos kalneliu, Italijos Apeninu, pervaziavus daugiau kaip 5000 km kalvotu keliu, lygumos pasidaro tokios grazios, tokios mielos, kad net blogu oru minant jauti malonuma. Siandien prisiminiau 2009 metu kelione per Norvegija liepos men., kai oras buvo panasus ir dar blogesnis visas dvi savaites, buvau pavarges nuo kalnu ir salcio, bet uzsibresta marsruta iveikiau, ir dabar galiu pasakyti, kad tai buvo idomiausias visos odisejos etapas. Pasiekus Tortonos miesta, nusukau Novaros link. Novaroje buvau pries 3 metus pradejes 2010 m zygi is Malpenzos oro uosto, siame mieste sujungsiu antrojo etapo pradzios marsruta su treciojo pabaigos, tokiu budu marsrutas aplink Europa bus vientisas, nuo Vilniaus per Skandinavija, Beneliukso salis, aplink Prancuzija, Iberijos pusiasali, Italija, Balkanu pusiasali, palei Juodosios juros pakrante, kertant Ukraina, Rumunija, Baltarusija iki Vilniaus. Siandien apjungimo padaryti nespejau, buvo like 15km, sutemo, nebuvo prasmes skubeti, ryt visa diena. Per kelione ismokau tiksliai nuspeti per kiek laiko sutems, kada reikia stoti jei noriu speti pastatyti palapine su sviesa, siandien sustojau 17:15, visiskai sutemo 17:30. Sustojau nukultame lauke, salia upelio ir kelio. Sutemus, ramiai sedint jauciau lauko siluma, kazkoki jaukuma, siaudai skleide silta energija, vaizdas aplinkui buvo toks mielas, kilo mintys apie daznesnes tokias meditacijas, isvaziuoti i pieva nakti toliau nuo surmulio, isiklausyti i tyla. Vakare vel pradejo linoti, palapine dregna, vesu, bet ne salta. Siandien is Lombardijos ivaziavau i Pjemonto regiona, viso Italijoje aplankiau 8:a. silciausia ir graziausia Apulija, Neapolis, Amalfis ir labiausiai apgyvendinta pakrante - Kampanijoje, laukiniai papludimiai - Toskanoje, Lazio - ten kur Roma, Bazilikatoje - slenkancios kalvos ir kalnai, Ligurijoje - Genova ir turtingi miesteliai kalnuotoje pakranteje, Lombardija - Milanas ezerai, upes ir kalnai, Pjemontas - kalnai pakranteje ir ryziu laukai lygumose. Siandien susimasciau apie norus, kodel ju tiek daug, bet tiek ne daug ju realizuojasi. Sioje odisejoje ismokau tiketi savo noru issipildymo realumu, tereikia laiko ir pastangu, jie pildosi.

2013.11.03 Atsisveikinimas su jura.
Statistika
Marsrutas: Genova - Arquata Scrivia
Vaziuota: 4:15 val
Atstumas: 65 km
Didz. greitis: 47 km/h
Viso per kelione nuvaziuota: 7755 km

Jura ryte selo, bangos pernakt paaugo iki 3 metru. Palapines bangos nepasieke, bet atstumas iki vandens sumazejo iki 7 metru. Fotografuojant grozi, balti purslai vis artejo, praejimas iki isejimo is papludimio kartais iki pat krantines budavo uzliejamas. Atsekiau jog didziausiu bangu serijos ateina tam tikru daznumu, nutaikes ramesni momenta smukau per neuzlieta siaura juostele ir sausas pakilau prie isejimo. Is cia dar gera pusvalandi negalejau atsigrozeti gamtos stichija, jura parode save tokia kokios per sia kelione dar nemaciau. Bangos pakildavo iki 3 metru ir visa galia dar siek tiek paaugusios smogdavo i kranta maisydamos viska ka rasdavo pakeliui. Bestebint jura, keleta baltu liezuviu priliete batus, vienas netikeciausias suslapino kiaurai, toks ispudis kad trauktu mane uz kojos kad dar pabuciau :-). Siandien paskutine diena prie juros, visa kelione ji lydejo mane, dovanodavo grazius saulelydzius, nuostabias vietas nakvynei, gaivindavo karstomis dienomis, jura jausdavau lyg gyvasti su kuria gali pabendrauti, ji snabzdedavo, svilpaudavo, kartais girdedavau balsus. Maciau ja svaria ir purvina, pilna zuvu ir siuksliu, per kelione buvau prie 8 skirtingu, visos panasios, visos gyvos, musu gyvybes saltinis. Palikus papludimi pastebejau jog nuleista galine padanga. Pagalvojau nejaugi nepraduriamoji Schwalbe Marathon Plus pavede antra karta, isardzius paaiskejo jog neatlaike kameros guma prie ventilio, plyso vienas sonas. Per lietu susimontavau nauja kamera ir i ekskursija po miesta. Genova tai miestas kuriame gatveje salia motoroleriu stovi valtys. Genova tai Neapolis ir Taranto sudejus. Reljefas panasus i Neapolio tik cia dar aukstesni kalnai. Uostas toks pat didelis kaip Taranto, tik cia dar didesnis laivu judejimas. Senamiestyje pervaziavau brangiausiu pastatu gatves Garibaldi ir XX September , islandziojau siauras tarp aukstu pastatu isiterpusias, nezinia kur vedancias gatveles, primine Paryziu, apvaziavau miestieciu pamegta atnaujinta senojo uosto krantine, apziurejau K.Kolumbo laiku medini laiva, siuolaikines super jachtas, buvo didelis noras aplankyti daugybe muzieju, bet pasilikau kitam kartui, i Genova butinai reiks sugrizti. Bevazinejant gatvemis islindo saule, oras susilo, nusimate grazus vakaras. Tik siandien persukau laikrodi viena valanda atgal, pastebejau jog mieste visi laikrodziai veluoja, nezinau kada tai reikejo padaryti, sutaupiau valanda, gaila tik kad saule leisi dar anksciau. Is Genovos isvaziavau apie 14 val, siek tiek pasiblaskes pasirinkau S35 kelia i Milana, nusimate ilgas kelias per kalnus. 15 km ikalne palei upe, kantriai ir letai, kilometras po kilometro, miestelis po miestelio, apie 16 val pasiekiau pereja. Nuo perejos kelias pradejo leistis palei kita upe, iki sustojimo leidausi 20 km. Kelias kalnuose labai vaizdingas, upe, miesteliai, miskai, viskas kaip ant delno matosi, o dar saule graziai apsviete, grozis kolosaliskas. Lapkricio men pradzioje kalnuose vakare +15, prisiminus Prancuzijos Alpes Spalio viduryje rytais salna, o prie Chamoni net krito sniegas, aukstis ir atstumas nuo juros i siaure keicia klimata. Pakeliui besileidziant sutikau triju dviratininku keliautoju kompanija, prasilenkeme nesustoje, jauni bahurai pasveikino mane sauksmais, buvo rimtai ekipiruoti. Vingiuotas kelias zemyn ejo palei gelezinkeli ir autostrada, tarpais vaizdai primine Prancuzijoje matytus. Nakvynei sustojau priziurimoje pievoje siek tiek auksciau kelio ir gelezinkelio. Vakariene tamsoje, dregna ir salta, nebeliko to komforto kuri turejau pries savaite prie juros.

P.S. Siandien per Warmshowers.org radau pas ka apsistoti Milane, ten zadu buti po poros dienu, pirmadieni.

2013.11.02 Pakilimai nusileidimai
Statistika
Marsrutas: Padivarma - Genova
Vaziuota: 6 val
Atstumas: 99 km
Didz. greitis: 53 km/h

Kalnai kalneliai, visa diena aukstyn zemyn, pakilimai nusileidimai...pasiduoti ne mano stiliuje, minu siekdamas tikslo, malonumo jokio nebejauciu. Nakti lijo, ryte debesys voliojosi kalnu slaitais, saule liko uz pilkos debesu mases. Bet kuria minute galejo pradeti lyti. Isjudejau 10:30, kelias slapias, vesu, minu i lengva ikalne aukstyn upe, muzika kala i ausis, nuotaika gera. Pirmoje 10 km atkarpoje vienas kitas kaimelis, aplinkui vien misku apauge kalnai. Keliui nusisukus nuo upes, prasidejo 14 km status pakilimas i 615 m Passo del Bracco pereja. Kantriai, pirmu begiu, letai, uztrukau virs valandos. Virsuje uszlinko debesys, matomumas vietomis apie 20 m., temperatura nukrito iki +16, kelias pustustis, nauja patirtis sioje kelioneje. Perejoje skaniai atsvenciau pergale, snektelejau su is priesais atminusiu dviratininku ir pasileidau zemyn. Nusilęidimas truko 16 km, kelias ejo kalno slaitu, ketera, veliau vel slaitu, i viena puse atsiverdavo vaizdas i jura, i kita matydavosi kalnai ir juose isikurusios gyvenvietes. Po 40 km non stop minimo per kalnus, pasiekus juros pakrante ir greitai atsilus, jauciausi kaip nusileides is kosmoso. Is kalnu nusileidau i Sestri Levante, spalvotu namu miesta, perliukas siaures Italijoje. Is cia pakrante nuriedejau i Levante, po to visai salia i Chiavari. Miestai sioje dalyje sujungti vienas su kitu, keliu kilometru atstumu vien pastatai, papludimys siauras ir akmęnuotas. Is Chiavari turejau statu ilga pakilima iki dangaus ir greita nusileidima i Rapollo. Miestas atrode ispudingai, daugybe cerpiniu stogu, ivairiaspalviai namai, didele kateriu ir jachtu prieplauka, palmemis apsodinta krantine, prabangus viesbuciai. Ivaziavus i miesta norejau kuo greiciau is jo isvaziuoti, skubejau nes reikejo rasti vieta nakvynei. Vel ilgas pakilimas, slaitu, per ketera, vel slaitu, atsivere vaizdas i viena graziausiu sioje pakranteje miesta Portofino. Iveikiau pereja ir ilgas nusileidimas kelio virazais iki Recco. Nuo jo iki Genovos kirtau dar keleta miesteliu, iki kiekvieno reikedavo nusileisti pries tai gerokai pakilus...nebesigilinu i keliu statytoju logika, man ji atrodo keistoka. Visi miesteliai ikurti ant slaitu, kai kurie mazose ilankelese, krantas cia status ir uoletas, bendras vaizdas labai primene Amalfio pakrante. Jau sutemus pasiekiau Genova, iki jos nakvynei vietos neradau, tad teko iriedeti i dydmiesti. Genova - Ligurijos regiono centras, mieste gyvena 583000 gyventoju, iki centro nuo miesto zenklo 15 km, namai sustatyti pakranteje ir ant kalno slaito, papludimys siauras ir akmenuotas, daugiau nieko nespejau pamatyti. Beieskant vietos nakvynei pradejo lyti, situacija buvo labai nesmagi, bet optimistams sekasi. Radau "Spaggio Libera", nuojauta padejo tarp auksciausiomis sienomis ir tvoromis apsitverusiu privaciu papludimiu rasti siaura praejima i laisva papludimi, o jame tarp akmenu smeleta oaze. Jura vakare buvo labai nerami, metrines bangos griausmingai talze kranta, taskesi purslais, pute vidutinis vejas, o as ramiai sau vakarieniavau uzuovejoje 15m nuo vandens, beveik miesto centre. Viskas susikloste gerai, bet tokia vietos medziokle jau nusibodo, ypac nemazai streso patiri sutemus ir lyjant.

2013.11.01 Easy lucky day
Statistika
Marsrutas: Forte dei Marmi - Padivarma
Vaziuota: 3:40 val
Atstumas: 62 km
Didz. greitis: 47 km/h

Idomi ir sekminga diena. Negasdindamas rytiniu sportininku keliausi anksciau, 7:30. Oro temperatura buvo nukritusi iki +12, del kondensato ir rasos palapine perslapo kiaurai. Isjudejau 8 val, toliau keliu palei jura, kurortas prie kurorto, viesbuciai, rezidencijos, kempingai, ir taip viso 30 km nuo vakar. Vieta tikrai ispudinga, svaraus smelio papludimio plotis apie 100 m ilgis 30 km, tolumoje isilgai juros staciausi kalnai, iki kalnu lyguma. Taip anksti platus kelias buvo beveik tuscias, saule kilo uz nugaros, dregnas saltis kiaurai vere kuna, rankos ir nosis salo labiausiai. Uz 20 km t.y. po valandeles Marina di Carrara kurorte stojau pusryciauti, cia radau pik nik parka, stalai, suolai, sporto zona, salia sporto arena i ja rinkosi kun-fu meistrai, vyko kazkoks tarptautinis turnyras. Pasistiprines judejau toliau, kelyje atsirado eismas, puse jo sudare dviratininkai. Lapkricio 1 Italijoje nedarbo diena, kaip kiekviena eiline nedarbo diena italai daug sportuoja, vazineja motociklais, keliauja kemperiais ar siaip vaiksto po parkus, geria kava, susitinka su draugais. Priartejau prie kalnu, apie 11 val oras isilo, ikalne, atsiraitojau rankoves ir pradejau kilti, galvojau iki La Spezios reiks papraikaituoti. Mano dziaugsmui italai pastate tuneli, uz 5 km neriau i skyle ir islindau mieste. La Spezia ikurtas gilioje ilankoje, tarp kalnu. Cia galima rasti krovinini ir kariniu laivu uostus, dideliu ir mazu jachtu prieplauka, palmemis apsodinta krantine, keleta pesciuju aleju, nestandartines architekturos apvalia katedra, turgu vidury miesto, senamiescio kaipo tokio atskiro nera, visa zavesi sukuria krantine prie juros ir rami miesto atmosfera nors miestas gan didelis. Vazinedamas miesto gatvemis uztikau keliautoja dviraciu. Stevenas is USA, keliauja daugiau kaip metus laiko, pernai pradejo is Singapuro baige Prahoje, ten perziemojo, simet suka pedalius po Europa, numynes 24000 km atstumo nebeskaiciuoja, siuo metu konkretaus plano neturejo, ziema galvoja praleisti kur nors kur silta. Steveno pradzia panasi i mano, 6 metai inzinieriaus darbo, viskas uzkniso, susidejo manta ir su draugu ismyne. Papasakojo jog Italijoje per dvi savaites tik dvi dienas nerado lovos per Couchsurfing portala, pasak jo Couchsurfingo nariams patinka keliautojai dviraciu. Kempingais nesinaudoja, jei neranda pas ka apsistoti miega gamtoje, warmshower'iu beveik nesinaudoja. Amerikietis kaip ir as numina 80-90km per diena.Klausiau kas ikvepia tokiam gyvenimo budui, kaip gali istverti tokia ilga kelione, atsakymas buvo paprastas, jo ikvepimo saltinis pasaulio pazinimas per bendravima su zmonemis. Prakalbejome pora valandu, apsikeiteme kontaktais, palinkejome sekmes ir atsisveikinome, keliavome priesingomis kryptimis. Is LaSpezijos isminiau apie 16 val, ne pietaves. Isukau i SS1 pati tiesiausia ir lengviausia kelia is sunkiausiu link Genovos. Atsisakiau idejos vaziuoti i Cinque Terre regiona nes keliai ten bauginantys, nebeturiu jegu kalnu serpantinams. Pakeliui sustojau papietauti, perneriau 2,6 km ilgio tuneli, pakilau i ikalne ir pradejau leistis. Nusileidimas truko apie 10 km, palei upe, kolosaliska. Besileidziant sutikau antra keliautoja dviraciu. Vaikinas is Olandijos, kirtes vakarine Prancuzija, vaziavo i Roma. Per peti buvo persijuoses smuiko dekla, smuiku groja vakarais savo malonumui, nors po to kai Marselyje pavoge pinigine galvoja pradeti groti gatvese. Po men keliones, 2400 km, atrode pavarges. Palinkejome sekmes ir nuriedejome skirtingomis kryptimis. Mano kelias apie 18 val pasuko i virsu palei platesne Vara upe kalnuose. Beieskant nakvynei vietos patebejau kabanti tilta ir pin nik taska kitoje puseje...bingo, laimejau super patogu vakara nuostabioje vietoje. Maudynes upeje, lauzas, super skani vakariene ir ilgas vakarojimas berasant. Prie lauzo turejau kompanija, rupuze, atsuoliavo pasisildyti...cia kaip is tos pasakos, tik ne as , o ji mane surado :-).